FAQ - Pelsbox Danmark

Herunder finder de svar på de mest hyppige spørgsmål omkring pelsopbevaring etc. hos Pelsbox Danmark ⤵

> Hvorfor skal jeg opbevare min pels?
SVAR: Det er vigtigt at sende pels til opbevaring for at sikre at den fremstår smuk og glansfuld. Hos Pelsbox Danmark har vi mere en 60 år erfaring med opbevaring og håndtering af pelse.

Ved indlevering af pels hos Pelsbox Danmark opbevares pelsen i automatisk køle/aircold-ventilationsanlæg. En professionel opbevaring er afgørende for pelsen holdbarhed og levetid.

Særligt under sommeren lider pelsen i varmen. Manglende opbevaring kan betyde pelsen taber hår og det værdifulde skind lider overlast.

Læs mere om pelsopbevaring hos Pelsbox Danmark HER

> Hvordan kan det være at min sæljakke er blevet mørkere?
SVAR: Lyset og omgivelserne kan drille rigtig meget. Sælskind skifter farve. Det lyse skind bliver mørkere med tiden, og her er det lyset/solen som gør det.

> Hvordan foregår indleveringen af min pels hos jer?

SVAR: Når de kommer til vores butik i Herlev, bliver de oprettet som fordelskunde. Herefter vil de modtage et fysisk fordelskort, hvor vi har registreret deres informationer.

Kortet er deres personlige kort til evig tid. Samtidig vil de modtage et opbevaringbevis, man modtager et obevaring pr. pels. pr. sæson..

Når de har indleveret, vil deres pels blive:

Standard pelsopbevaring:
1. Pelsene bliver knappet og kraverne bliver sat.
2. Herefter bliver pelsen opbevaret i køle/aircold-ventilationsanlæg.
Bestil et eftersyn af pelsen ved indlevering kr. 150.- Skal pelsen under nål og tråd, kontaktes de inden reparatio

Luksus pelsopbevaring:
1. Pelsene bliver knappet, og kraverne bliver sat.
2. Gennemluftning med højtrykjet. Fjerner løse hår og støv.
3. Herefter bliver pelsen opbevaret i køle/aircold-ventilationsanlæg.
4. Skåne opbevaringsplads. Pelsen bliver hængt, så den ikke bliver udsat for parfumer, eller andre lugte fra nabopelsen.
Bestil et eftersyn af pelsen ved indlevering kr. 150.- Skal pelsen under nål og tråd, kontaktes de inden reparation.

Læs mere om pelsopbevaring HER

> Skal jeg ringe før jeg indlevere min pels?
SVAR:  Nej de møder bare op indenfor vores åbningstider.

Find vores åbningstider for butikken HER

> Jeg bor ikke i nærheden af Herlev, findes der andre steder, hvor jeg kan indlevere min pels?
SVAR: Hos Pelsbox Danmark har vi række tætte samarbejdspartnere, hvor de kan indlevere deres pels.

Bemærk at prisen er forskellig fra direkte indlevering hos Pelsbox Danmark i Herlev.

Se listen over vores indleveringssteder HER

> Jeg har ikke fået udleveret noget opbevaringsbevis eller fordelskort?
SVAR: Alle kunder som har opbevaret deres pels hos Pelsbox Danmark får ved indlevering et fysisk fordelskort.

Nye kunder får altid udleveret både opbevaringsbevis og fordelskort i en lille mappe. 

> Hvor lang tid gælder en opbevaring?
SVAR: Pelsopbevaringssæsonen følger kalenderåret. Således gælder en opbevaring fra 1. januar til 31. december i indleveringsåret. Er pelsen ikke afhentet før nytår, vil den overgå til ny opbevaringssæson og dermed også ny betalingssæson.

Dvs. indleveres en pels fx 1. april gælder opbevaring til 31. december.
Afhentes pelsen efter 31. december, skal de først betale deres faktura  - før pelsen kan udleveres.

Ved afhentning skal de have deres opbevaringsbevis med.

Husk at de har mulighed for at få genindlevet deres pels og pelsværk i samme sæson (kalenderår).
Pris: 125 kr. pr. gang

Læs mere om genindlevering HER

> Jeg har mistet mit opbevaringsbevis, hvad gør jeg?
SVAR: Har de mistet deres opbevaringsbevis bør de strakt kontakte os, så vi kan notere det i vores system, sådan at pelsen ikke udleveres til evt. tyve.

Når de skal have deres pels udleveret bedes de medbringe deres kørekort eller andet foto-id.

> Kan jeg få en anden til afhente min pels?
SVAR: Det kan de sagtens, dog kan det forventes af ekspedienten beder om foto-id fra afhenteren.

Derfor bed altid din afhenter om at medbringe pas eller kørekort vil afhentning af pelse.

> Mit fordelskort er forsvundet, kan jeg få et nyt?
SVAR: Ved afhentning af deres pels bedes de oplyse at deres kort er forsvundet - og de vil oprettet et nyt fysisk fordelskort.

Husk at medbringe pas eller kørekort ved afhentning af pelse.

>
Hvordan får jeg udleveret min pels?

SVAR: Ring til os dagen før, de ønsker at få deres pels udleveret. Oplys venligst deres fordelsnummer, det finder de på deres fordelskort.

Ringer de ikke i forvejen - er der et gebyr på 35 kr.

Husk at medbringe opbevaringsbevis, når de skal have udleveret deres pels.

Har de flere pelse, skal de medbringe opbevaringsbeviser på dem alle. Hver pels har dets eget opbevaringsbevis.

> Kan jeg få udleveret pelsen i august?
SVAR: En pelsopbevaring følger kalenderåret og indeholder et stk. indlevering samt udlevering i løbet af året.
Skal de fx på ferie eller til fest, hvor de skal benytte deres pels, men samtidig ønsker at den efterfølgende skal til opbevaring, kan de i samme kalenderår, som de har pelsen til opbevaring lave en "genindlevering".

En genindlevering gælder kun for pelse som allerede har været til opbevaring i indeværende kalenderår.

Læs mere om genindlevering HER

> Hvornår skal jeg betale for opbevaring
SVAR: De betaler for opbevaring ved indlevering af deres pels. Det sker for, at de hurtigt, kan få udleveret pelsen ved udlevering.

De kan betale med kontant, MobilePay eller langt de fleste betalingskort i butikken.

> Min pels er revnet, foretager i reperationer?
SVAR: Ja, vi har egen buntmager, som har mange års erfaring med håndtering af pelse og pelsværk.

Se vores vejledende prisliste HER

> Foretager i rens af pelse og pelsværk?
SVAR: Vi foretager kun tromle skåne rens. Ønsker de en almindelig rens, bedes de kontakte deres lokale renseri.

Læs mere om tromle-skåne rens HER

> I hvilken temperatur opbevares pelsene?
SVAR: I vores automatiske og professionelle køle- og aircold-ventilationsanlæg er temperaturen mellem 12-16.

> Kan jeg bestille pelsopbevaring online?
Svar: Ja, klik her - husk at bestilling online kun gælder hos direkte indlevering hos Pelsbox Danmark.

 Har de et spørgsmål som ikke besvares her, er de naturligvis meget velkommen til at kontakte os på tlf. 44 94 12 23 eller mail info@pelsbox.dk