Levering, persondata & handelsbetingelser

BETINGELSER: For private (B2B-afsnit findes nederst på siden)

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Pelsbox. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Pelsbox. Alt betaling sker i DKK.

Følgeseddel og faktura
Af miljømæssige hensyn vedlægges en fysisk følgeseddel ikke sammen med din ordre, men sendes til din mail. Ligeledes sendes faktura pr. mail.

Leveringstidspunkt og transport
Så snart din bestilling er modtaget, går vi i gang med at ekspedere ordren. Levering 1-5 hverdag. Betalingen bliver trukket når varen sendes fra vores lager.
Man kan vælge følgende forsendelsesmetode: GLS og POSTNORD.

Anvendes en udenlandsk overførsel skal køber betale fakturabeløb + bankoverførsels gebyr på 50 DKK.

Tilbudspriser som vises gælder for køb online. Ved køb i vores butik, kan andre tilbud og priser være gældende.

Forsikringsforhold
Alle pelse som bliver indleveret til opbevaring skal være dækket af dem, som ejer pelsen. Det gælder skader som kan opstå hos Pelsbox. Det gælder eksempelvis.:Elskader–Røgskader-Brandskader-Vandskader-Tyveri-Hærværk. Læs mere om forsikringsforhold her

Særligt forhold ved pelsopbevaring
Ved køb af Standard Pelsopbevaring hænger pelsene ved siden af hinanden i opbevaringen. Derfor kan det ske at "nabo-pelsen" kan lugte af parfumer, røg eller andre lugte. Denne lugt kan godt hænge lidt i pelsen, som den hænger opad. Vil man ikke risikere det, anbefales det at købe en dragtpose til opbevaring af pelsen. Har pelsen været udsat for lugtgener kan man bestille Tromle-skåne-rens, for at fjerne de værste lugtgener.

Pelsbox kan ikke give garanti for at der ikke kan opstå mølskader i pelse under opbevaring
Indleveres pelsen med mølæg, vil disse blive udklækket og skade pelsen under opbevaringen, hvis den ikke bliver behandlet før opbevaring. Derfor anbefales en tromle skåne rens eller en tromle behandling - for sikkerhedens skyld. Eventuelt køb en åndbar dragtpose, når pelsen er hjemme fra opbevaring. Sådan at flyvende møl, ikke kan lægge dens æg i pelsen. Pelsbox Danmark vil ikke være ansvarlige. Læs mere om mølangreb i pelsværk her.

Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt i Pelsbox overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Reklamation Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Pelsbox, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Pelsbox. Du har ifølge Købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl. Reklamationsretten bortfalder, hvis den er forårsaget af f.eks. fejlagtig behandling. Så vidt varen er gået i stykker under transporten, skal du desuden straks ved modtagelsen henvende sig til Post Danmark.

Begrænset levetid på din reklamationsret
For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, som vil være oplyst på varen.

Fortrydelsesret
Second hands vare er der ikke fortrydelsesret på. Nye vare yder Pelsbox 14 dages fortrydelsesret, på uåbnede varer.
Er emballage brudt, Kan varen ikke refunderes. Gældende fra den dag du modtager dine varer. Fortryder du købet, skal Pelsbox underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Fragt udgiften som Pelsbox har haft, refunderes ikke.

Behandling af personlige oplysninger
Butikken gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling - herunder navn, adresse, e-mail og hvilke varedata, som vedrører dig. Alle oplysninger bliver behandlet fortroligt og vil ikke blive videregivet eller videresolgt til tredjepart. Dine oplysninger vil kun blive brugt til markedsføring over for dig, såfremt du udtrykkeligt har accepteret dette. Forbehold
Alle priser er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der tages forbehold for tryk-/tastefejl, udsolgte/udgåede varer samt for ændringer i specifikationer.

Misbrug:
Misbrug af www.pelsbox.dk medføre til politianmeldelse.


BETINGELSER B2B kunder som handler med registreret EAN /CVR.nr.

Kunder med CVR eller EAN-nummer kan vælge at betale per faktura. Firmaer: Ved større ordre, kan de blive bedt om et a conto-beløb. Følgeseddel bliver indlagt sammen med varen. Fakturaen sendes pr. mail. Offentlige institutioner eller virksomheder med EAN-nummer, vil fakturaen blive sendt elektronisk. Følgeseddel følger varen.

Her finder du vores betingelser, bl.a. information om fortrydelsesret, leveringstid osv.

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Pelsbox A/S. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Pelsbox A/S.

LEVERINGSTIDSPUNKT OG TRANSPORT
Så snart din bestilling er modtaget, går vi i gang med at ekspedere ordren. Varerne afsendes så vidt muligt med det samme. Første gangs handlende afsendes varen først, når vi har modtaget din betaling i DKK. via Kortbetaling / overførsel fra bank. Forsendelse foretages med GLS eller DSV som pakkelabels. Du har også mulighed for selv at afhente din bestilling. Husk blot at ringe og aftal dato og tid. Er varen ikke på lagre, må der forventes ca. 20 til 40 dages leveringsfrist.

RISIKOEN FOR VARERNE
Risikoen for varer købt i Pelsbox A/S overgår til dig som forhandler på leveringstidspunktet.

REKLAMATION
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Pelsbox A/S, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Pelsbox A/S. B2B kunder har 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl. Reklamationsretten bortfalder, hvis den er forårsaget af f.eks. fejlagtig behandling. Så vidt varen er gået i stykker under transporten, skal du desuden straks ved modtagelsen henvende sig til PostNord eller GLS.

Fortrydelsesret
Second hands vare er der ikke fortrydelsesret på. Nye vare yder Pelsbox 14 dages fortrydelsesret, på uåbnede varer. Er emballage brudt, Kan varen ikke refunderes. Gældende fra den dag du modtager dine varer. Fortryder du købet, skal Pelsbox underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Fragt udgiften som Pelsbox har haft, refunderes ikke.

 


BEHANDLING AF PERSONLIGE OPLYSNINGER
Butikken gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling – herunder navn, adresse, e-mail og hvilke varedata, som vedrører dig. Alle oplysninger bliver behandlet fortroligt og vil ikke blive videregivet eller videresolgt til tredjepart. Dine oplysninger vil kun blive brugt til markedsføring over for dig, såfremt du udtrykkeligt har accepteret dette.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos HHS Gruppen A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Pelsbox.dk

Jf. GDPR pr. 25. maj 2018 om opbevaring af brugerdata har du ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen

FORBEHOLD
Alle priser er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der tages forbehold for tryk-/tastefejl, udsolgte/udgåede varer samt for ændringer i specifikationer.
Pelsbox A/S er en del af HHS Gruppen A/S Cvr nr. 2706 6577

KONTAKT OS
Romancevei 41, Herlev 2730
Telefon: 44 945 055
Email: info@pelsbox.dk

 


Opdateret 10.10.2022

Pelsbox Danmark A/S

 

Pelsbox Danmark kontakt os på telefon +45 44 94 12 23
Kontakt Pelsbox Danmark på mail info@pelsbox.dk
Find vej til Pelsbox Danmark Romancevej 41 - 2730 Herlev
Det kan du forvente
  1. Ordrer lavet indtil kl. 13 sendes samme dag
  2. Svar på e-mails inden for 3 timer i kundeservice tiden
  3. Fragt fra 55 kr. GLS pakkeshop eller lige til døren til 79 kr.
  4. 14 dagens returret

Om firmaet

BUNTMAGERLAUGET
Samarbejder med Buntmagerlauget
 
Føls os på Facebook